Haberler

Haberler

Minik Eller Kardeş Olunca ( İyi Uygulama Örneği)

Minik Eller Kardeş Olunca" projesi, çocukların duygusal bağlarını güçlendirerek, sosyal becerilerini geliştirmeyi, kültürel farkındalıklarını artırmayı ve sanat becerilerini desteklemeyi amaçlar. İki kardeş okul arasında gerçekleştirilen etkinliklerde, öğrenciler birbirlerini tanır, videolar paylaşır ve resimlerle iletişim kurarlar. Ailelerin katılımıyla desteklenen proje, çocukların gelişimine olumlu katkı sağlar ve Haziran ayında sergiyle sonlanır.

Devamı

Masal Anlatımı

Okulumuzda yazar Fatma ÇETİN KABADAYI'yı misafir ettik. Öğrencilerimize masal anlatıp öğrencilerin sözlü anlatıp becerilerinin gelişmesine yardımcı oldu. Masal sonrası yaptığı tekerleme çalışması ile öğrencilerin dil gelişiminin desteklenmesine katkıda bulundu.

Devamı

Urfa Sıra Gecesi

 Çocuklar sınıfa gelmeden sınıfın bir köşesine pano hazırlanır ve çocukların gelmesi beklenir.Çocukların hepsi geldikten sonra öğretmen çocukları etrafına toplar ve onlara’’ Biz hangi ilde yaşıyoruz diye sorar?’’Şanlıurfa cevabını aldıktan sonra onlara peki’’Urfa’nın neyi meşhur?’’ diye ikinci bir soru yöneltir. Çocuklar kebap,isot,acı biber,balıklı göl ,çiğ köfte ve sıra gecesi olarak sıralarlar. Öğretmen çocuklara daha önce sıra gecesine giden oldu mu diye sorar ve sıra gecesinde neler olduğunu anlatmasını ister.Çocuklardan gerekli cevabı aldıktan sonra çocuklara da bizde sınıfta sizinle sıra gecesi yapacağız der.Çocuklar hep birlikte mutluluk çığlıkları atmaya başlar. Yöresel kıyafet getiren kızlar elbiselerini,erkekler puşilerini giyerler.Sınıfta oluşturulan şark köşesine geçilir . Velilerden istenen çiğ köfte malzemeleri getirilir.Çiğ köfte yoğurma işlemine başlamadan malzemelerin neler olduğu  çocuklarla birlikte sayılır . Çiğ köfte yoğurma işlemine türküler eşliğinde başlanır. Halay bilen çocuklar sınıfta arkadaşlarıyla  halay çekerler. Çiğ köfte yoğurma işlemi bittikten sonra marul ,turp ve ayranla çocuklara ikram edilir .

Devamı

Hitabet Oyunu

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında hazırlanan bu oyunda öncelikle çocuklara resimli kartlar hazırlandı ve bir torbaya konuldu çocukları tek tek çağırılarakk torbadan bir kart çekmeleri istendi. Çocuklar çektikleri kartın üzerindeki görsele bakıp önce ne olduğunu sonra da ne işe yaradığını küçük dramalarla bizlere anlattı. Kartlarda isimleri bilinmeyen görsellerin ne olduğunu öğrenip çocuklara anlatıldı.

Devamı

Tekerleme(Dilimizin Zenginlikleri)

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında öğrenciler yarım daire şeklinde otururlar, öğretmen öğrencilere tekerleme nedir? Bildiğiniz bir tekerleme var mıdır? Diye sorar. Çocukların cevapları dinlendikten sonra öğretmen öğrendikleri tekerlemeden örnekler verir. Bu tekerlemeleri nerelerde kullandığımız, ne zaman söylediğimiz, tekerlemeleri ilk kimin söylemiş olabileceği hakkında sohbet edilir. Sonra tekerlemelerde geçen bazı materyalleri göstererek bunların çocuklarda ne anlam ifade ettiğini sorar. Öğretmen tahtaya, bir tekerleme yazar. Çocuklarla birlikte tekrar ederler. Tekerlemede geçen kelimeler hakkında konuşurlar. Öğretmen öğrencilerden Tekerleme içerisinde geçen nesneleri bulup masanın üstüne koymalarını ister. Tekerlemedeki var ise olay örgüsü, karakterler, duygu ve durumlar çocuklara fark ettirilmeye çalışılır. Sonrasında tekerlemeler çocuklar tarafından dramatize edilmeye başlanır. Tüm çocukların katılımı sağlanana kadar etkinlik devam eder. Çocukların ilgilerine göre tekerleme eklenir ve değiştirilir.

Devamı